DECYZJE ZUS,

Decyzja ZUS – odwołanie

Każdemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarcza przysługuje prawo do odwołania się od decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Na złożenie odwołania przysługuje 30 dni od momentu dostarczenia decyzji. Jeżeli jednak wniosek o świadczenie został złożony, a ZUS nie wydał żadnej decyzji nie ma żadnych ograniczeń czasowych – odwołanie można złożyć w dowolnym terminie.

Odwołanie sporządza się w formie papierowej i dostarcza osobiście do oddziału ZUS, który wydał decyzję lub za pośrednictwem poczty. Po jego złożeniu ZUS ma 30 dni na ponowne zapoznanie się ze sprawą i jej rozpatrzenie

W odwołaniu powinny znaleźć się takie informacje jak:
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby, która się odwołuje,
- zaskarżona decyzja (z datą i numerem nadanym przez ZUS),
- oznaczenie sądu, - oznaczenie rodzaju pisma i przedmiotu sporu,
- informacja czy skarżymy całą decyzję czy tylko jej część,
- wskazanie zarzutów oraz ich uzasadnienie,
- podpis ubezpieczonego.


Warto pamiętać, że wniesienie odwołania od decyzji wydanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie podlega opłatom sądowym