EWIDENCJA WYPOSAŻENIA,

Ewidencja wyposażenia

Wyposażenie zgodnie z przepisami określamy jako rzeczowe składniki majątku, związane są z wykonywaną działalnością, które nie są zaliczane do środków trwałych zgodnie z ustawą o podatku dochodowym. Wyposażenie należy ująć w ewidencji najpóźniej w miesiącu, w którym zostało przekazane do użytkowania.

Ewidencji wyposażenia podlegają składniki majątku, których wartość zakupu lub wytworzenia przekracza kwotę 1500 złotych. Przewidywany okres użytkowania tego przedmiotu nie powinien przekraczać jednego roku. W przypadku składników majątku, które związane są z prowadzeniem działalności, a koszt nabycia tego przedmiotu nie przekroczył kwoty 1500 złotych nie ma obowiązku ujmowania go w ewidencji.

Przepisy nie określają jak powinna wyglądać ewidencja wyposażenia, jednak wiadomo jest, co należy w niej umieścić. Konieczne elementy to:
- numer wpisu,
- data nabycia wyposażenia,
- numer faktury lub rachunku,
- nazwa wyposażenia,
- cena zakupu lub koszt wytworzenia wyposażenia,
- numer pozycji, pod którą wpisano w księdze koszt związany z nabycie wyposażenia,
- data likwidacji, data sprzedaży lub data darowizny wyposażenia,
- przyczyna likwidacji wyposażenia.